Sunday, July 29, 2012

-- BERANI BERMIMPI --




" Innamal a3malu bin niah, wainnama likulli ri im manawa..."

"Beranilah anta untuk bermimpi, have your own dream, kerana ana juga selalu bermimpi dan ana yakin Allah akan kabulkan mimpi ana itu kerana dalam hadis ini juga Allah telah berjanji Allah akan kabulkan apa yang dimimpikan oleh hambaNya."

"Bukankah setiap amalan itu bermula dengan niat, maka jika niat kamu untuk berbuat sebagai contoh berkahwin pada masa sekian-sekian, maka Allah akan berikan berdasarkan apa yang diniatkan seseorang itu. Tetapi dengan syarat anta optimis dan sentiasa positif dengan Allah SWT dan beramal dengan suruhannya. Atas sebab itu dekatkanlah diri dengan Allah."

"Pernah anta dengar mengenai Umar yang bertanya kepada sahabat-sahabatnya supaya bermimpi atau 'make a wish'? Jadi ada beberapa jawapan yang sahabat menunjukkan perlunya kita untuk bermimpi dan  berniatkan sesuatu yang besar"

   Allahuakbar, 1 hari lebih bersama seorang akh yang berziarah dari Malaysia memberikan 1001 makna yang mendalam. Taujihat dari hati ke hati yang diberikan sangat menusuk kedalam kalbu. Alhamdulillah, bersyukur kerana Allah beri peluang untuk bertemu dengan akh ini.

   Maka selepas ini saya akan terus bermimpi. Mengimpikan sesuatu yang besar untuk agama ini.

BERANILAH BERMIMPI.


No comments: