Wednesday, October 5, 2011

-BERSAMA BERHIMPUN-

   Di Malaysia, kita dapat tengok dan dapat perhatikan bagaimana rosaknya akhlak dan jatuhnya akidah umat Islam terutama dari mereka yang berbangsa Melayu.

  Pemikiran-pemikiran dari barat seperti hedonisme banyak merosakkan jati diri bangsa Melayu Islam yang dahulunya digeruni.

   Adalah perkara yang biasa diperkatakan apabila kita dapat menemui anak-anak melayu ditemui di bawah jambatan disebabkan bahana dadah dan seangkatan dengannya.

  Adalah perkara biasa juga yang merosakkan diri dengan zina melalui 'connection' couple. Lalu melahirkan anak luar nikah.

   Kagum dengan cerita yang dibawa oleh seorang sahabat ana yang belajar di India dalam bidang Perubatan.

   Di sana, dia menceritakan bagaimana anak-anak perempuan amat dijaga. Perbuatan lelaki dan perempuan yang belum berkahwin berjalan sama-sama sukar untuk dijumpa.

   Budayanya masih terpelihara.

   Tapi bukan itu 'main point'nya. Apa yang ana ingin sampaikan bagaimana usaha-usaha kristianisasi yang dijalankan oleh puak-puak yang terlibat dari pihak kristian itu sendiri.

   Isu yang panas dimainkan di dada akhbar tentang JAIS menyerbu gereja kristian benar-benar mendapati adanya proses kristianisasi yang berlaku.

  Proses ini sebenarnya telah lama bermain sejak dahulu lagi. Telah lama sebenarnya anak-anak muda kita yang sebenarnya telah murtad dan terpesong akidahnya.

  Ana telah baca sendiri dari majalah Al-Islam dimana terdapat beberapa buah gereja yang dikunjungi anak-anak melayu bertudung. Tetapi disebalik tudung itu, tergantung lambang salib milik agama kristian.

   Ustaz Zaidi merangkap Ustaz ana di MRSM dahulu mengatakan. ' Memang itu sudah menjadi tugas mereka, tanya pada diri kita apa peranan kita, apa yang kita lakukan?.

   Maka ana bertanya pada antum, apa yang antum lakukan. Jika tidak ada maka ana mengajak kita bersama-sama menghadiri HIMPUNAN SEJUTA UMMAT.


   Himpunan ini adalah inisiatif beberapa buah NGO Islam untuk bergabung dan membincangkan beberapa buah resolusi untuk menyelamatkan akidah umat Islam di Malaysia khususnya. Resolusi bagi menyelamatkan anak-anak melayu kita, sahabat-sahabat kita, rakan-rakan dan sebagainya.

   Walaupun tiada keupayaan untuk datang cukuplah dengan memberi sokongan dengan menekan butang 'like' pada page FB HIMPUN. Disini

   Digalakkan untuk kita sama-sama berkongsi perkara ini dengan ibu bapa, ahli keluarga terdekat, sahabat-sahabat dan sebagainya. Share di Fb anda supaya kita dapat ramai-ramai berkumpul dan menunjukkan kesatuan kita sebagai umat Islam. InsyaAllah.

Laman web HIMPUN... http://himpun.org/

No comments: