Thursday, March 8, 2012

-- SEMALAM --

  • assalamualaikum w.b.t
    saya bukan siapa2 utk post d group ini..dan apa y saya harapkan drpd post ni hanyalah doa drpd sahabat2 sekalian,y saya yakin, pekat mana pun sejarah jahiliyyah dlm hidup kita semua, pasti masih ada iman tersisa..saya yakin..

    xtergambar perasaan saya dalam perjalanan pulang dr sekolah melihat sahabat2 y saya sayang, jujur saya katakan, saya sayang kalian, dan sedikit pun tidak terlintas d hati saya utk mbuka keaiban kalian..menitis air mata saya mebayangkan wajah2 kalian dlm doa saya, sepanjang solat saya..saya mendongak, mengharapkan agar doa ini sampai kepadaNya..saya benar2 berharap!

    maafkan saya, maafkan saya, maafkan saya, buat sahabat y berada d posisi 'itu' bersama teman masing2..sayalah org y perlu d persalahkan, sbb x mjaga kalian, x mendoakan kalian, x membayangkan wajah2 kalian dlm doa2 sya sebelum ini..sehinga kalian merasa perlu kepada 'teman2' yg lain..

    saya tahu, kalian mengharapkan kekuatan utk tidak berada di atas jalan yg telah kalian pilih satu waktu dahulu..saya tahu, kalian bertarung dgn diri kalian, dan saya tahu kalian rasa lemah apatahlagi bila dipandang serong oleh sahabat2 y lain, apabila d sindir2 dgn kata2 yg tajam, saya tahu kalian sakit, kalian sedih..

    Ya Allah, sumber SEGALA kekuatan, pemilik kekuatan..limpahkanlah kekuatan kepada sahabat2ku yang aku sayangi keranaMu..hanya Engkau y melimpahkn bahagia, hanya Engkau y mendengar segala rahsia, hanya Engkau y meminjamkan hidayah dan nikmat Iman ini kepada aku mahupun mereka..kuatkan mereka Ya Allah..

    buat sahabat2 y lain, biarlah post ini meningatkan saya dan anda y lain utk sentiasa mendoakan mereka..kita selalu tegur mereka, sindir2 mereka, dan tanpa kita sedar kita selalu berkata2 tntg mereka dlm pbualan harian kita, tanpa kita sedar..TAPI KITA LUPA UNTUK MYANGKAN WAJAH2 MEREKA DALAM DOA KITA..KITA LUPA PADA MEREKA!! KITA BIARKAN MEREKA BERTARUNG SENDIRIAN! KITA BIARKAN MEREKA KESEORANGAN!..doakanlah mereka..setiap kali terserempak dn mereka, terpandang wajah mereka, terperasan kelibat mereka, panjatkan doa kpdNya agar KITA DAN MEREKA di beri kekuatan utk mengejar cinta dan redha Yang Memiliki Cinta dan Memberi Cinta!

    maafkan saya..

* Kalam seorang sahabat, di FB semalam. Allah~~~


  • terkesan sebenarnya dgn kata-kata sahabat kita semalam,

    bayangkan kita di padang mahsyar,
    dimana manusia hanya memikirkan dirinya,
    hanya memikirkan amalannya,
    berharap agar tidak jatuh ke jurang neraka.

    Dengan api yang panas membara,(ce hidupkan lilin, pastu letakkan jari kat api, bole tahan ke?)
    menjulang memanggil manusia,
    yang tidak taat pada Tuhan yang Esa,
    Manusia mengeluh kemana tujuannya.

    Bila tiba masa diadili,
    Dengan pahala yg x mencukupi,
    Lalu berteriak disekelilingnya,
    Mencari manusia yang tidak pernah menyentuh hatinya.

    Kau dahulu tidak pernah menegurku,
    Aku berbuat yang haram kau diamkan sahaja,
    Kau kata, selemah2 iman adalah dengan membenci,
    padahal kau mempunyai kuasa dan kalam dalam diri.

    Lalu pergilah pahala
    Pergilah amalan yang sedia ada
    Bila tidak mengcukupi lalu diberi pula dosanya
    Lalu berat timbangan kiri kita.

    Bayangkan sahabat semua,
    Disana manusia hanya pentingkan diri
    Tidak ada sahabat baik atau saudara
    Kau untuk kau, dan aku untuk aku.

    Dalam perjalanan melangkah ke syurga
    Pimpinlah tangan kita bersama
    Supaya tidak ada yg terjerumus kelubang neraka
    Di dunia inilah permulaannya.

    ~~Abu Mukhlis, 8/3/2012

    ~~Mafkan saya kerana tidak melakukan perkara yang sama, kerana saya juga insan biasa, penuh dengan kelemahan.

No comments: