Monday, May 23, 2011

AKHIRNYA

Bismillah

   'Indra aku nak minta tolong boleh, minta buat satu lagi video untuk Splendiferous Night. Kami nak buat video gimik.' Amir datang meminta tolong.

    Dalam 2 3 minggu ni memang minggu yang amat mencabar dari segi mental fizikal dan spritual. Selepas beberapa hari peperiksaan modul Cardiovascular dijalankan ana diminta untuk edit satu video sempena majlis tersebut.

   Sebelum itu lagi ana telah disibukkan untuk membuat satu video promosi dan pada masa yang sama pada minggu itu juga adlah minggu peperiksaan. Masa yang ana ada pada masa itu cuma seminggu untuk membaca buku.

   Bukan mudah untuk edit video. Ana mengambil masa 48 jam untuk edit video tersebut. Pelbagai cabaran dihadapi tapi tetap juga tidak berputus asa dan akhirnya siaplah ia. Sepertimana yang kamu semua boleh lihat pada post2 yang lepas.

   Maka selepas itu ana menyibukkan diri dengan buku dan alhamdulillah dapat juga menjawab soalan dengan baik. 

    Selepas itu diinta pula oleh Amirul Hisyam untuk edit satu lagi video seperti yang ana katakan diatas. Video untuk gimik pula. Maka terpaksalah ana 'delay'kan untuk membaca buku. Memang agak sibuk pada ketika ini. Ibarat ana menjadi AJK untuk majlis itu pula.

   Memang sangat kalut masa buat video tu sehinggakan setengah jam sebelum majlis bermula pun masih belum sipa lagi. Masih lagi sibuk menaip 'subtitle' dan tercari2 soundtrack apa yang paling sesuai untuk dimasukkan. Last2 bila dah tertekan, main hentam kromok sahaja soundtrack. Janji ada bunyi.

   Alhamdulillah sepanjang majlis tersebut hampir kesemuanya berjalan lancar. 

    Jadi bila dah habis majlis tersebut ana cuba menyusun semula masa dan cuba untuk mengejar segala pelajaran yang tertinggal.

    Sekarang ini kami sudah hampir 2 minggu belajar modul Respiratory System dan sekalim lagi ana akan berusaha untuk mencapai kecemerlangan dalam modul ini. Doakan ana ya rakan2. Doa2 kalian amat beharga sebenarnya.

   Akhir sekali, nak ucap Alhamdulillah sebab akhirnya dapat juga buat entry yang panjang sedikit. Alhamdulillah diberi masa dan peluang untuk menaip. Syukur kepadaNya. Rasanya itu sahaja kot. Lain kali pula nak tulis panjang2 macam ni.

***kadang2 terfikir, kita asyik sibuk hal dunia ja, hal akhirat bila  lagi nak sibuk?

No comments: