Monday, May 9, 2011

THE ONGOING JOURNEY

Bismillah.

   Alhamdulillah segala puji bagi Allah SWT. Hari ni ada satu video yang ana nak kongsikan dan ana juga berharap agar sesiapa yang membaca juga boleh kongsikan. Kita tengok dahulu.




     Bila tengok video ni rasa sangat bersemangat nak pergi sana. Sebelah Mesir je Palestin tu. Lagi2 sempadan Rafah dah dibuka. Jika diizinkan, sekarang ini lebih mudah untuk kesana.

    Tapi perlu juga difikrkan awlawiyat kita sekarang ini. Macam ana sendiri, sebagai seorang pelajar medik, maka tak dapat tidak kena menghabiskan jihad dalam menuntut ilmu ini dahulu.

   Tidak perlu semua untuk pergi berperang kan?. Tinggalkan sebahagian untuk menyempurnakan part2 yang lain. Contoh seperti yang ana cakap tadi. Menuntut ilmu.(Tapi pelajar Malaysia macam dah ramai je, kalu ana pergi sorang tak effect kan : ) kan kan )

   Entahla, nak tulis panjang-panjang pun rasa malas, semua dah diceritakan dalam video yang lebih kurang 40 minit tu. Jadi sama-sama kita hayati dan tingkatkan semangat kita. Terutama sebagai seorang pelajar, jangan putus asa. Ada orang yang menanti anda disana.

***kadang2 terfikir, jika ditanya diakhirat kelak, apa yang telah kamu buat untuk rakyat Palestin. Mereka kat atas ni surely dah ada jawapan kan? Kita???

No comments: