Friday, August 10, 2012

-- LIFE UPDATE #1 --

Bismillah.

Sekarang berada dalam fasa pecutan 10 malam terakhir ramadan. Bumi Iskandariah agak sunyi dan sepi dengan ketiadaan pelajar-pelajar Malaysia yang pulang ke negara tercinta dan ke umrah dan lainnya. Pecutlah dengan segera kerana rugi jika keluar dari bulan ini tanpa dosa diampunkan. Sangat-sangat rugi. Maka pergilah baca quran(boleh lak update blog?), tarawih dan qiam bersungguh-sungguh dan rebutlah ganjaran terutama lailatul qadr.

Tahun ni tak balik. Maka wajiblah berasa homesick seketika. Maka disebabkan itu tiba-tiba rajin pula update blog hari ini. InsyaAllah malam ini akan bergerak ke kaherah untuk menyertai kem utaqo yang bertujuan melepaskan diri dari api neraka(itqo minannar) dengan memfokuskan ibadah 10 malam terakhir bersama ikhwah-ikhwah yang tertinggal disini.

Tetapi sebelum itu, malam ini juga insyaAllah akan terjuallah motor kesayangan yang dibeli setahun yang lalu kepada seorang arab yang baik hati, sanggup untuk mengambil motor yang serba serbi kekurangan itu. Maka dengan ini ucapan selamat tinggal kepada Mukhlis Rider(nama moto) dan juga ucapan terima kasih kepada seorang sahabat bernama saddam J. kerana sanggup meneman pergi beli motor tersebut pada satu masa dahulu.

Lastly, tertunggu-tunggu bila result nak keluar. Harapan dan doa agar semua sahabat-sahabat tahun 3 dapat bersama-sama naik tahun 4 tanpa ada yang tersangkut dan perlu mengulang tahun. Doakan juga agar tidak tereapeat paper diri ini. Jadi jumpa kita dihari raya akan datang. Ma3assalamah.

1 comment:

Nadia Havez said...

sian dia tak balik ye.. :)